Klusais influenceris pētījumu pasaulē - fokusgrupu diskusija
Gan biznesā, gan sociālajā, gan politiskajā sfērā vienmēr ir jautājumi, ko nevar izskaidrot ar statistikas datiem, klientu plūsmu, vidējā čeka lielumu, peļņas rādītājiem, klientu apmierinātības rādītājiem utt. Ir hipotēzes, pieņēmumi, problēmas un jautājumi, kuros ir vajadzība "rakt dziļāk" un saprast ne vien to, ko mērķauditorija vai potenciālā mērķauditorija domā, bet ko cilvēki domā vispār - kāpēc kaut kas patīk/nepatīk, kāpēc kaut ko apmeklē/neapmeklē; dara/nedara; lieto/nelieto, grib/negrib. Un te nāk talkā pētījumu metode, kuras pirmsākumus var atrast 1926 gadā, kad ievērojamais amerikāņu sociologs Emory Bogardus savā sociāli psiholoģiskajā pētījumā pirmo reizi aprakstīja grupas intervijas metodi. Neskatoties uz to, ka fokusgrupas diskusijas (FGD) sākotnēji tika izstrādātas kā akadēmiskās pētniecības vajadzībām, kopš pagājušā gadsimta piecdesmitajiem gadiem tās vairāk tiek izmantotas tirgus pētījumos. Fokusgrupu diskusijas dalībnieku grupu vada moderators, kurš iepazīstina ar diskusiju tēmām un palīdz grupai piedalīties dzīvīgā un dabiskā diskusijā un vada to. Galvenie nosacījumi - nav pareizu vai nepareizu viedokļu un - cienīt otra viedokli, nepārtraukt un nerunāt pa virsu. Drīkst nepiekrist un argumentēti paust savu viedokli, bet nedrīkst nievājoši par to izteikties vai smieties. Un tieši šajā apstāklī ir fokusgrupu spēks - dalībniekiem tiek ļauts piekrist kāda cita dalībnieka viedoklim vai nepiekrist - tas palīdz saprast viedokļu un ideju diapazonu, kā arī neatbilstības un variācijas, kas pastāv konkrētajā cilvēku kopumā.
Servisa audita kompānija DORUS ir ilggadēja peredze fokusgrupu organizēšanā un vadīšanā dažādu nozaru uzņēmumiem. Vidējais fokusgrupas diskusijas ilgums ir 1.5-2 stundas un dalībnieku skaits 6-8 dalībnieki. Lai nodrošinātu kvalitatīvu viedokļu analīzi, tiek veikts pilns fokusgrupas diskusijas audio un video ieraksts. Un tas viss ļoti patīkamos termiņos: no dalībnieku atlases līdz izanalizētai fokusgrupu diskusijai - tikai 2 nedēļas!
Lai iegūtu papildus informāciju vai pieteiktu FGD, droši rakstiet vai zvaniet:
Servisa audita kompānija DORUS
Projektu direktore Liene Cauna,
mob.29898931, [email protected]