Pāriet uz galveno saturu
Servisa audita kompānija DORUS 
  • Par mums
    • Privātuma politika
  • Aktualitātes
  • Mēs piedāvājam
    • Pētījumi
    • Apmācības un treniņi
    • STRUCTOGRAM®
    • Klientu apkalpošanas standarti
  • Mystery Shopping
  • Komanda
  • Kontakti

Klusais influenceris pētījumu pasaulē - fokusgrupu diskusija

14. novembris, 2019 pl. 14:26, Nav komentāru
Gan biznesā, gan sociālajā, gan politiskajā sfērā vienmēr ir jautājumi, ko nevar izskaidrot ar statistikas datiem, klientu plūsmu, vidējā čeka lielumu, peļņas rādītājiem, klientu apmierinātības  rādītājiem utt. Ir hipotēzes, pieņēmumi, problēmas un jautājumi, kuros ir vajadzība "rakt dziļāk" un saprast ne vien to, ko mērķauditorija vai potenciālā mērķauditorija domā, bet ko cilvēki domā vispār - kāpēc kaut kas patīk/nepatīk, kāpēc kaut ko apmeklē/neapmeklē; dara/nedara; lieto/nelieto, grib/negrib. Un te nāk talkā pētījumu metode, kuras pirmsākumus var atrast 1926 gadā, kad ievērojamais amerikāņu sociologs Emory Bogardus savā sociāli psiholoģiskajā pētījumā pirmo reizi aprakstīja grupas intervijas metodi. Neskatoties uz to, ka fokusgrupas diskusijas (FGD) sākotnēji tika izstrādātas kā akadēmiskās pētniecības vajadzībām, kopš pagājušā gadsimta piecdesmitajiem gadiem tās vairāk tiek izmantotas tirgus pētījumos. 

Tātad, FGD izmanto, lai padziļināti izpētītu viedokļus, ko nevar statistiski izskaidrot, kā arī apkopotu viedokļus un aptvertu viedokļu diapazonu par interesējošu tēmu. Tāpat arī FGD palīdz saprast spontānās reakcijas ieraugot produktu iepakojumus, reklāmas video vai vienkārši video sižetus, bukletus. Nereti FGD izmanto arī pirms anketu sastādīšanas - lai saprastu viedokļu kopumu un izvirzītu hipotēzes, ko pēc tam apstiprināt vai neapstiprināt ar statistiskajiem datiem. Iespējams, FGD ir vislabākais veids, kā sapulcināt konkrētas mērķauditorijas cilvēkus, lai apspriestu kādu konkrētu interesējošu tēmu.

Fokusgrupu diskusijas dalībnieku grupu vada moderators, kurš iepazīstina ar diskusiju tēmām un palīdz grupai piedalīties dzīvīgā un dabiskā diskusijā un vada to. Galvenie nosacījumi - nav pareizu vai nepareizu viedokļu un - cienīt otra viedokli, nepārtraukt un nerunāt pa virsu.  Drīkst nepiekrist un argumentēti paust savu viedokli, bet nedrīkst nievājoši par to izteikties vai smieties. Un tieši šajā apstāklī ir fokusgrupu spēks - dalībniekiem tiek ļauts piekrist kāda cita dalībnieka viedoklim vai nepiekrist  - tas palīdz saprast viedokļu un ideju diapazonu, kā arī neatbilstības un variācijas, kas pastāv konkrētajā cilvēku kopumā.

Servisa audita kompānija DORUS ir ilggadēja peredze fokusgrupu organizēšanā un vadīšanā dažādu nozaru uzņēmumiem. Vidējais fokusgrupas diskusijas ilgums ir 1.5-2 stundas un dalībnieku skaits 6-8 dalībnieki. Lai nodrošinātu kvalitatīvu viedokļu analīzi, tiek veikts pilns fokusgrupas diskusijas audio un video ieraksts. Un tas viss ļoti patīkamos termiņos: no dalībnieku atlases līdz izanalizētai fokusgrupu diskusijai - tikai 2 nedēļas!

Lai iegūtu papildus informāciju vai pieteiktu FGD, droši rakstiet vai zvaniet:

Servisa audita kompānija DORUS

Projektu direktore Liene Cauna,

mob.29898931, [email protected]

Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • ERASMUS+ Tallinnā
    5. sep. 2024
  • ERASMUS+ akreditācija
    7. apr. 2024
  • Pieredzes seminārs par ERASMUS+ KA1 mobilitātēm
    12. sep. 2023
  • Pieredze Itālijā
    15. aug. 2023
  • Starpvalstu pieredze pieaugušo izglītošanas jomā
    31. mar. 2023
  • KA1 mobilitāte Francijā
    20. dec. 2022
  • STRUCTOGRAM® – krīzes situāciju sabiedrotais
    27. mar. 2020
Servisa audita kompānija DORUS SIA © 2024
Privātuma politika